Polecane Sklepy

HEMP.pl - growboxy, lampy, nawozy do uprawy roślin

nasiona marihuany

 
 
 
 

TEMAT: Zbudujmy maszynę [aero] do klonowania - Poradnik krok po kroku.

Zbudujmy maszynę [aero] do klonowania - Poradnik krok po kroku. 10 lata 7 miesiąc temu #1

  • Janek
  • Janek Avatar
  • Offline
  • ... kiełkujący
  • Posty: 50
  • Zebranych lumenów: 328
  •  

  •  

Jak zrobić własne urządzenie do klonowania. Poradnik krok po kroku.

W sieci możesz znaleźć pełno różnych skutecznych technik klonowania. Zanim spróbowałem metody zakładającej użycie maszynki-do-klonowania wypróbowałem rooter-plugs, bubble-cloners, cloning gels, hormone powders i jeszcze kilka innych metod. Maszynka-do-klonowania (aero-cloner) okazała się jednak najbardziej spójną, bezproblemową i idioto-odporną metodą zmieniania sadzonek w klony.
Zajęło mi trochę czasu nim wypróbowałem tę metodę, gdyż kosztuje więcej niż inne.

Maszynki-do-klonowania są dostępne we wszystkich kształtach, rozmiarach i przedziałach cenowych.













Wybrałem najbardziej popularną w tamtym czasie “Botanicare Clone Machine - 25 Site”.





Używając czystej wody (przefiltrowane RO) i Clone Machine miałem 100% pewność na osiągnięcie sukcesu. Na czas klonowania i szansę na uzyskanie klonu nie miały wpływu żadne pożywki, hormony czy jakiekolwiek inne dodatki.


WYSTARCZY DODAĆ WODY!

To takie proste, jednakże ludzie lubią komplikować sobie nawet podstawowe procesy.
Wewnątrz urządzenia nie znalazłem nic poza pompką stosowaną w oczkach wodnych i stawikach i i kilkoma mikro-zraszaczami przykręconymi do kawałka rurki PCV. Żadnej nowoczesnej techniki lub innej magii.

MOŻEMY TO ZROBIĆ SAMI!

Zanim zaczniemy, możesz rozważyć kupienie gotowej maszynki do klonowania. Są dostępne już od około $65. Koszty tej którą zamierzamy zrobić będą podobne, ale zrobiona własnoręcznie będzie działać dużo lepiej, no i to będzie całkiem zabawny projekt (mam nadzieje). Zaoszczędziłem trochę pieniędzy na materiałach ponieważ wiele z nich pozostało mi z innych projektów (wiadra, pokrywy). Maszynka którą zbudujemy dzisiaj ma tylko siedem miejsc na koszyczki. Jeśli potrzebujesz więcej miejsca na klony możesz dodać więcej dziur i koszyczków, ja jednak będę trzymał się tych siedmiu, aby uprościć budowę.

RZECZY KTÓRE BĘDĄ CI POTRZEBNE:



LISTA ZAKUPÓW:
  • 1 wiadro z pokrywką o pojemności 5 galonów (5 galonów = 22,7295 litrów) (jakikolwiek pojemnik o pojemności większej niż 2 galony (2 galony = 9,0918 litrów) się nada)
  • 7 koszyczków o średnicy 2 cali (2 cale (UK palec) = 5,08 centymetrów) (lub więcej jeśli potrzebujesz więcej stanowisk klonowania)
  • 7 neopren'owych wkładek o średnicy 2 cali (2 cale (UK palec) = 5,08 centymetrów)
  • 3 stopy (3 stopy (UK foot)=91,44 centymetrów) rurki PCV
  • 1 trójnik (pasujący średnicą do rurki PCV)
  • 4 kolanka (pasujące średnicą do rurki PCV)
  • 2 zakończenia (korki) do rurki PCV (pasujące średnicą)
  • 1 kształtka z gwintowanym wejściem i wciskanym wyjściem (gwintowane wejście musi pasować do wyjścia z pompki, wyjście musi pasować do średnicy rurek)
  • 1 rolka taśmy teflonowej (do uszczelnienia połączeń skręcanych)
  • 1 puszkę kleju do PCV (można zgrzewać na gorąco maszynką, kleje są do znalezienia na allegro po wpisaniu „klej PCV”)
  • 18 mikro-zraszaczy
  • 1 pompę do oczka wodnego lub stawiku
NARZĘDZIA:



LISTA NARZĘDZI:
  • wiertarka
  • śrubokręt krzyżakowy
  • brzeszczot lub urządzenie do cięcia rur PCV
  • nożyczki
  • coś czym można wyciąć w pokrywie okrągłe otwory
  • wiertło #22, lub jakiekolwiek pomiędzy .150" to .160" (#21 or 5/32")
  • metr lub linijka
  • cyrkiel
  • marker lub coś ostrego do zaznaczania
  • dremel (taka ręczna wiertarka) lub nóż do tapet
  • trochę szmaty (żeby ścierać co nabrudzisz)
  • wkręty do drewna długości 3/4"
ZACZNIJMY BUDOWAĆ!

Weź rurkę PCV, odmierz i zaznacz na niej odcinki następującej długości:
  • 2 x 5 3/4" ( 5,75 cal (UK palec) = 14,605 centymetrów)
  • 1 x 3 1/2" (3,5 cal (UK palec) = 8,89 centymetrów)
  • 2 x 2 3/4" (2,75 cal (UK palec) = 6,985 centymetrów)
  • 2 x 1 3/4" (1,75 cal (UK palec) = 4,445 centymetry)



Na rysunku poniżej brakuje odcinka 3 1/2". Będę musiał wziąć drugi kawałek rurki żeby dociąć.



Teraz weź swój przecinak do rur lub brzeszczot i przetnij w miejscach które zaznaczyłeś. Będzie Ci łatwiej jeśli najpierw odetniesz krótkie kawałki, następnie długie.



Po pocięciu powinieneś otrzymać stos części wyglądający mniej więcej tak:



Złącz je wszystkie razem, aby upewnić się że wszystko ładnie pasuje. Zrób to według wzoru:





OK, weź swój klej do PCV i kilka szmat. Pozwolę Ci zadecydować w jakiej kolejności pokleisz swoje rurki. Pamiętaj jednak że klej musisz umieścić wewnątrz kształtek i na zewnątrz rurek.











Teraz weź swój marker i zaznacz miejsca w których będziesz miał mikro-zraszacze. Zaznacz je tak aby były równo rozmieszczone (jeśli będzie ich od 10 do 18 to będzie dobrze):



Teraz weź wiertło rozmiar 22 i zamontuj je do wiertarki. Wierć w zaznaczonych przez siebie miejscach, ale uważaj żeby nie przewiercić rurki na wylot (nie potrzebujesz dziury na dole rurki, wierz mi)



Teraz przy pomocy wkrętów do drewna musimy wykonać gwint wewnątrz wywierconych wcześniej dziur. Rozmiar wkrętu musisz dobrać tak, aby pasował on do gwintu Twojego mikro-zraszacza. Do mikro-zraszaczy EZ-Clone których ja używam pasuje wkręt do drewna numer 10. Pamiętaj żeby nie wkręcić się w dolną ścianę rurki, polecam wkręcanie do 3/4 długości wkręta będziesz miał wtedy pewność że nie przewiercisz na wylot i wykonasz ładny gwint. W ten sposób wykonaj wewnętrzne gwinty dla każdego z otworów.





Ważne jest aby wypłukać wszystkie ścinki plastiku z wnętrza naszego układu, ponieważ mikro-zraszacze łatwo się zatykają więc lepiej pozbądź się jakichkolwiek śmieci z wnętrza rurek przed zainstalowaniem mikro-zraszaczy.



Wkręć swoje mikro-zraszacze. Mogą okazać się sukowate i wymagać użycia siły.





Owiń gwint gwintowanej kształtki taśmą teflonową. Całkiem możliwe że nie będzie tego wymagała.



Tak wygląda ukończony system rurek z mikro-zraszaczami.



Wkręć system do pompki, nie musisz robić tego na siłę.





Zainstaluj cały system do czystego pustego wiadra. Sprawdź jak pasuje. Moje wydaje się trochę wykrzywiać wiadro, ale to nic takiego. Mówiłem Wam żebyście wycieli trochę krótsze.



Wlejmy do środka parę litrów wody i przetestujmy to ustrojstwo! Pamiętaj żeby przed pierwszym podłączeniem stanąć bosymi stopami na metalowej płycie trzymając w buzi żarówkę. Żartowałem, nie musicie stać na stalowej płycie.



TERAZ TRUDNIEJSZA CZĘŚĆ

Wykonanie pokrywki sprawiło mi najwięcej kłopotu. Możesz zrobić tyle dziur ile tylko Ci się podoba. Ja lubię gdy dziury są rozmieszone równo i symetrycznie (nawet jeśli nie czyni to żadnej różnicy). Dla swoich siedmiu otworów pierwsze wywierciłem dziury prowadzące zwykłym wiertłem, aby ułatwić sobie prace wiertłem otworowym. Nadążacie ? Ohh po prostu patrzcie na zdjęcia:









Teraz weź swoje wiertło otworowe i przy pomocy dziur prowadzących wykonaj otwory o średnicy odpowiadającej koszykom.







Potrzebujemy jeszcze malutkiego otworu którym przechodzić będzie kabel od pompki. Weź dremel lub nóż do tapet i wytnij go obok jednego z otworów.









Teraz weź swoje koszyczki i utnij połowę z nich. Jeśli tego nie zrobisz to będziesz miał straszny ból dupy przy wyciąganiu korzeni zaplątanych w koszyczki.







Napełnij wiadro czystą wodą (RO lub destylowaną) do poziomu nie zalewającego Twojego mechanizmu.







Umieść pokrywkę na swoim miejscu. Neopropenowe wkładki umieść w koszykach. Koszyki umieść w otworach wykonanych w pokrywce.





OK, TERAZ ZRÓB KROK W TYŁ I PODZIWIAJ SWÓJ GENIUSZ.

TO TERAZ POKLONUJMY

Możesz przeczytać jeden z kilkuset poradników „jak pobierać klony” lub ja mogę Ci pokazać to naprawę szybko.
Weź talerz, nożyczki i czystą żyletkę.



Postaraj się wybrać gałązkę z długą łodygą i małą ilością liści. Jeśli takiej nie masz to użyj tego co masz.







Umieść swoją sadzonkę na talerzu i za pomocą żyletki utnij końcówkę pod kątem około 45 stopni.





Umieść swoją sadzonkę w neopropenowej wkładce a tą w koszyku.
Zauważyłem że wkładki które kupiłem bardzo ciasno „zatykają” koszyczki przez co łodyga jest trzymana naprawdę mocno co nie jest pożądane, ponieważ spowalnia to proces klonowania. Jeśli zauważysz takie zjawisko u siebie poszerz miejsce w którym trzymana jest łodyga wiertłem.





Wiele lat temu przeczytałem, że dobrze jest przyciąć palce liścia o połowę. Nie jestem pewien, dlaczego to robię, ale zdaje się to działać całkiem dobrze.





Teraz umieść koszyczki w Clonexie i podłącz zasilanie.







Umieść swoje wiadro pod świetlówka, na tym etapie rozwoju nie potrzebują dużo światła. Staraj się utrzymać temperaturę około 80 do 85 stopni F (26-29 stopni C). Możesz to zrobić nawet przy 95 stopniach F, ale zajmie to dodatkowy tydzień lub dwa. Kłopoty zaczynają się gdy temperatura spadnie poniżej 75 stopni F (23 stopnie C). W takim wypadku do wnętrza urządzenia do klonowania wrzucam grzałkę akwariową ustawioną na 80 stopni F (26 stopni C). Do momentu w którym nie pojawią się korzenie nie uruchamiam wentylatora mieszającego powietrze wewnątrz boxa z rośliną matką i urządzeniem do klonowania (gdy jest włączony wysusza sadzonki). Tak przygotowany system nie wymaga spryskiwania, ale nie tęsknie za nim.



Po około pięciu minutach zobaczysz korzenie oplatające całego boxa... ok, tak się nie stanie. Nie mogę Ci powiedzieć po jakim czasie Twoja roślina się ukorzeni. Zależy to od rośliny i jakości sadzonki jaką pobrałeś. Moja White Widow pokazuje korzenie po około 10 – 14 dniach. Miałem kiedyś Master Kush której zajęło to 21 dni. Po około tygodniu klika liści może zżółknąć i odpaść. To normalnie, nie panikuj.

Niektóre klony po 10 dniach. To odpowiednia długość korzeni jeśli zamierzasz sadzić do gleby.







Po 14 dniach zmień wodę w układzie. Świeża woda zapobiegnie rośnięciu wewnątrz Twojego urządzenia do klonowania glonów i innych żyjątek. Nie jest normalne jeśli sadzonki więdną lub przewracają się. Zdarza się tak gdy zrobisz za dużą sadzonkę lub gdy skończy się woda w urządzeniu. Więc pamiętaj żeby pobierać małe sadzonki i często sprawdzać poziom wody.

Uwagi od tłumacza (ode mnie):
1) najpierw kup pompkę i sprawdź jakiej wielkości jest gwint wyjściowy. Dopiero potem kup rurki i kształtki.
2) Podobnie zrób z mikro-zraszaczami i wkrętami którymi będziesz gwintował otwory.
3) Jeśli nie wiesz gdzie znaleźć odpowiednie koszyczki poszukaj w zoologicznych, oni trzymają roślinki akwariowe w takich.
4) Rozmiary wierteł i wkrętów w oryginale podane są w zagranicznych jednostkach. Musisz sam wybrać jakie potrzebujesz zależnie od tego jakie kupisz mikro-zraszacze i koszyczki.

źródło: anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://forum.grasscity.com/unknown/444974-lets-build-clone-machine-step-step.html
Pokój i Miłość.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 7 miesiąc temu przez Janek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

 
 
 

Zbudujmy maszynę [aero] do klonowania - Poradnik krok po kroku. 10 lata 5 miesiąc temu #2

  • guruganja
  • guruganja Avatar
  • Offline
  • ... indukujący
  • GANJA ACKBAR
  • Posty: 242
  • Zebranych lumenów: 489
  •  

  •  

Zajebiscie opracowany temat , bardzo pomocny w moim przypadku . Jedno mnie tylko zastanawia , mianowicie rodzaj plastiku z ktorego wykonane sa rurki i zlaczki . Jest to PCV , a niedawno wyczytalem gdzies na stronce ze niekorzystnie wplywa na rosliny . Zainteresowalo mnie to bo mam zamiar zrobic cos na wzor Aero Flos z GHE (dla kolegi) i lepsze materialy to PP i PE . Czy ktos moglby sie do tego odniesc .
ps : Tak powinny wygladac poradniki z budowy . Pozdro :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zbudujmy maszynę [aero] do klonowania - Poradnik krok po kroku. 4 lata 5 miesiąc temu #3

pomyślałem troszku i na zagranicznych internetach przecież jest tanio, gdyby zrobić węża zamiast rurek to myślę, najdroższe części by za 100 zł kupił, jak się jakieś wiertła, kombinerki ma ....

tylko brakuje mi informacji jaka ma być moc pompki do takiego układu, najlepiej to bym wziął taką z regulacją, żeby zmniejszyć obroty i żeby cichutka była. linków nie można podawać z alibaba to wpisze tylko specyfikacje - fountain pump
Specifications:
- Power: 3W, 5W, 8W, 15W, 20W, 30W, 45W, 75W (Option)
- Case Material: ABS
- Color: Green+Black
- Voltage: 220V-240V 50Hz
- Flow: 420L/H, 600L/H, 750L/H, 1500L/H, 1800L/H, 2600L/H, 3200L/H, 5500L/H
- Pump Lift: 0.85m/0.9m/1.3m/2.1m/2.4m/3.0m/3.6m/4.2m

i które wybrać :) do .. np takiego projektu jak ten w temacie ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

 
Moderatorzy: AS

Polecane Sklepy

HEMP.pl - growboxy, lampy, nawozy do uprawy roślin

Nasiona Marihuany